26 Ekim 2011 Çarşamba

Van için yapılabilecekler

Bir kaç gündür yazamıyorum. Önce 24 şehidimiz sonra Van Depremi sarstı beni. İstemimiz dışında gelişen olaylardan çok etkiliyorum. Bu yüzden haber izlemem, internetten olaylarla ilgili fotoğraflara bakmam yasaktı. Bu yasağı eşim koydu ben de uydum. Ama tamamiyle kayıtsız kalamayacağımı o da biliyordu. Twitterdan facebooktan en azından yapılan ve yapılabilecek şeyleri takip ettim. Şehitler için yapılabilecek tek şey yürüyüşlerdi. Ve güçlü cesur ordumuzun yapacakları elbet. Ama depremle ilgili yapabileceğimiz şey ne kadar da azdı. Tanrı’nın kılıcının bizden keskin olduğunu kabullenip, sonrası için yapılabilecek olanları düşünmek lazımdı. Kamu kurumlarının çabaları ve insanların birlik içinde olmaları gerekti. Bir yandan yardımlar toplanırken, insanlar yaraları sarmak için işini gücünü bırakıp Van’a giderken bir yandan tartışmalar yapılıyordu. Yardımlar eleştiriliyor, onlar bizler diye ayrımlar yapılıyordu. Bir kibrit çakıp gidenler, körükle gelenler, alevlendirenler, üfleyip geçenler herkes buradaydı. Çarkın içine dahil olmalıydım. Safım da belliydi, safım “insanlık”tan yanaydı elbet. Ben de konuştum, tartıştım, paylaştım, anlattım. Dolabımda ne var ne yok toplayıp gönderdim. Ama o gece başımı yastığa koyup, sıcacık yorganıma gömüldüğümde bu yetmez diye düşünüp uyuyamadım. Sabah derhal kalkıp belediye masalarından birine gittim. Anadolu Yakası’nın en kalabalık en büyük organizasyonunun içinde Kadıköy Belediye Başkanlığı binasında toplanan yardım alanında gönüllü olarak çalıştım. Manzaraya inanamazsınız, resmen yardım yağıyor. Arabalar yanaşıp sürekli bir şeyler getiriyorlar. Giysi, yiyecek, battaniye, su, oyuncak…
Ben tekstil kısmında gelen kıyafetlerin ayrıştırılmasına yardımcı oldum, kategorilere ayırıp, koliledik, üzerlerine stickerlar yapıştırıp içinde ne olduğunu yazdık. Oradaki enerji öyle güçlü ve öyle sıcaktı ki, yüzde 80′i gençlerden oluşan gönüllülerin hepsi de su içmeden, sigara içmeden iş yapıyorlar, sırf biraz daha yardımım dokunsun diye canla, başla, sevgiyle…
İçlerinde oyuncular, ünlüler de vardı. Mesela Burak Özçivit bütün gün bizim içerde yaptığımız kolilerin tırlara yerleştirmesinde çalıştı, yani elden ele koli taşıdı. Bir yandan da sosyal medyada orada olduğunu vurgulayıp daha çok gönüllünün gelmesi için insanları teşvik etti. Duygu Çetinkaya belediyenin önünde eğilmiş, kolilerin ayrıştırılmasına yardım ediyordu. Ve öğrenci, çalışan, genci yaşlısı herkes illaki bir işin ucundan tutmuş of demeden çalışıyordu. İşte bu biz Türk milletinin en güzel erdemlerinden olan inanç, birlik değil de nedir?
Gelen yardımları, oradaki insanların çabasını görünce biraz da olsa içime su serpildi. Kadıköy Belediyesi’nde toplanan yardımların transferini büyük bir özveriyle üstlenen Aras Kargo’nun yardım konvoyu yola çıktığında insanların alkışlarını, oradaki manzarayı görmeliydiniz. Bu defa isminin de hakkını verdi Aras Kargo gerçekten “önem taşıdı” Şimdi biraz bel ağrım var ama hepsine değerdi! Umarım gerçek ihtiyaç sahiplerine sağa sağlim ulaşır. Son güncellemelere göre gördüklerimi hatırlatayım: Kadıköy Belediyesi’ne yardımlar halen devam ediyor, giysi yardımı artık yapmayın, en büyük ihtiyaç çadır, uyku tulumu, bebek maması ve kuru gıda. Kartal ve Ataşehir Belediyesi’ne gönüllü ihtiyacı var. Beşiktaş Belediyesi’ne de aynı şekilde 1 saat bile olsa ayırın, işten çıkışta uğrayın, bir işe dahil olun, çok güzel bir huzur. Bursa Büyüksehir Belediyesi yardımları Fomaradaki katlı otoparkta toplanıyor. Kent Meydanı AVM de yardım topluyor. Uludağ Üni.dekiler ise Medico’nun önüne 16:30′a kadar yardım bırakabilirler. İzmir Bornova Uğur Mumcu Kültür Merkezi’ne yardıma çağırıyorlar. Van Ercişe bağlı Ulupamir köyünde acil olarak kışlık çadır ve kışlık giysi ihtiyacı varmış. Muhtar: 0539 462 54 84 Oradaki kadınların en büyük ihtiyacı tuvalet. Seyyar tuvalet gönderilmeli, bildiğiniz firma varsa iletişime geçebilirsiniz. Haydi bugün Nişantaşı’nda yiyin! Nişantaşı ve Osmanbey’de düzenlenen yardım kampanyasında, mekanlar bu günkü cirolarını depremzedelere bağışlayacak. Şuan en önemli ihtiyaçlar: BATTANİYE, ÇADIR, ISITICI çünkü hava giderek soğuyor. Yardımlar için: 2868‘e tüm operatörlerden boş bir SMS göndererek Kızılay’a 5 TL bağışta bulunabilirsiniz.Ayrıca havale yoluyla destek olmak isteyenler, tüm bankalardaki “Türk Kızılayı” hesaplarından bağış yapabilir. Detaylı tüm bilgiler: http://www.kizilay.org.tr/ Tüm GSM operatörlerinden 2930‘a göndereceğiniz AKUTyazan bir SMS ile AKUT’a 5 TL bağışta bulunabilirsiniz. Havale ve detaylı bilgi için: http://www.akut.org.tr/ Yurtiçi Kargo, PTT Kargo, MNG Kargo ve Aras Kargo aracılığıyla yardım gönderilerini ücretsiz olarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırabilirsiniz. İstanbul Kan Bağışı için: Mecidiyeköy Metro Çıkışı, Üsküdar Meydan, Pendik Çarşısı ve Kadiköy Meydan Çadırlarından bağışta bulunabilirsiniz Bursa Kan Merkezleri: Sakarya Mah. Sanayi Sok. No:34/B Demirtaş OSB Osmangazi ve Orhan Mah. İmaret Sok. No:9/B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder