5 Ekim 2011 Çarşamba

Aşk Neye Yarar? // A quoi ca sert l'amour


Üye olup, sevdiğim için takip ettiğim ender facebook gruplarından 'O zamanlar' ın Édith Piaf'la ilgili bir şey paylaştığını görünce gözlerim parladı. Ona bayıldığımı herkes bilir.
Çok kez dinlediğim ama klibini izlemediğim À QUOI ÇA SERT L'AMOUR? şarkısının o muhteşem, naif, şirin klibini sizinle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum fakat şu detayları da okumanızı isterim.


Édith Piaf'ın Théo Sarapo ile 1962 yılında yaptığı bu güzel düeti 20 yıl sonra 1982'nin İstanbul'unda Başar Sabuncu AŞK NEYE YARAR ismiyle türkçeleştirip,  Kaldırım Serçesi isimli müzikal oyunu yazmış. Aynı zamanda yönetmenliğini de üstlendiği  oyunda Édith Piaf'ı başrolde Gülriz Sururi canlandırmış. Şarkıda Gülriz Sururi'ye Théo Sarapo rolüyle Yılmaz Zafer eşlik etmiş.  Başar Sabuncu'nun aynı ismi taşıyan kitabı Mitos Boyut'tan yayınlanmış.


Sözleri ve müziği Michel Emer'a ait şarkının animasyon klibini ve buna benzer nice güzel işlerini bağlantıya tıklayarak görebileceğiniz Cube Creative hazırlamış.
Mış, miş, muş:) Peki aşk sizin için ne yapıyor, neye yarıyor hiç düşündünüz mü?
Evet videoyu izleyen herkesin bu soruyu kendisine sormasını ve comments'e tıklayıp cevabını bize yazmasını bekliyorum. Bedavaya klip yok:))
Şaka bir yana iyi seyirler! (Tamam artık sustum, izleyebilirsiniz)










YouTube üzerinden \"A quoi ca sert l\'amour\"

İşte Başar Sabuncu çevirisiyle sözleri;
Aşk Neye Yarar?
aşk ne neye yarar
anlatıp dururlar
olmadık masallar
sevmek neye yarar
kim bilir aşk nedir
öyle bir şey işte
bir büyü bir tılsım
bakarsın aşıksın
duydum ki ben oysa
kan, yaş, sümük, salya
aşıklar hep ağlar
sevmek neye yarar
aşkın hüznü başka
gözü yaşlı ama
içi sevinç dolu
hem üzgün hem mutlu
sevinci geçici
aşkın sonu kötü
mutsuz olmak er geç
sevenin çilesi
aşk geçici ama
kalır damağında
hep o doyulmaz tat
bitip tükenmez aşk
öyle olsun peki
ya aşkın bitti mi
ne kalır avuçta
mutsuzluktan başka
yaşarken bilinmez
pahası biçilmez
mutlu anıların
tadı çıkar yarın
sana göre yani
sevinci çilesi
aşkı tatmayınca
ömür boş mu geçti
elbet ya ne sandın
ben kaç kez inandım
gene de hazırım
yararı bu aşkın
sen artık son aşkım
yalnızca sen varsın
hem ilk hem de sonsun
seninle mutluyum
ömrümce bekledim
hep seni özledim
dün bugün ve yarın
yararı bu aşkın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder